Figura mitologjike

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1. Etore
     
    .

    User deleted


    Dragoi


    image

    nė mitologjia kineze ishte njė krijesė mitologjike pozitive. Koka e tijė i pėrkiste njė krokodili trupi njė gjarpėri dhe kthetrat njė luani. Ai mbahej si njė krijesė shumė e fuqishme dhe shumė e zgjuar. Vetė froni i perandorit quhej froni i dragoit. Kur vdiste njė perandorė mendohej sė shpirti i tijė shoqėrohej nga njė dragua i kaltėr nė njė kėshtjellė mbi retė e cila nuk mund tė shikohej nga tė vdekurit. Mendohet se figura e parė e njė dragoi ėshtė paraqitur nga njė luftėtar kinez i cili kishte si simbol njė gjarpėr, pasi mundėte kundėrshtarėt e tijė ai shtonte nė stemėn e tijė njė pjesė tė stemės sė tyre, si kthetrat e luanit, brirėt e drerit etj.
     
    .
  2. Mirroor
     
    .

    User deleted


    Cerberi


    image
    kafshė mitologjike greke qė pėrfytyrohej si njė qen i egėr me tri kokė, i cili ruante hyrjen e botės tjetėr.

    Dhampiri


    image

    figur mitologjike, njeriu i cili e ndjek dhe e mytė lugatin.

    Vendi ku gjindet Dhampiri ėshtė i ruajtur nga vėllėzėrit nė Rumani. Dhami ėshtė i varrur nė Poloni. Nė gjuhėt tjera shkruhet Vampir pasi qė dhėmbi ka formėn e "V" kur del nga nofkulla.

     
    .
  3. Mirroor
     
    .

    User deleted


    Dreqi ose Shejtani


    image
    (greqisht Διάβολος, dhiavolos - nga e cila rrjedh fjala djall = "shpifės", latinisht Diįbolus) nė shume fe ėshtė njė qėnie e mbinatyrshme qė mishėron tė keqen. Kjo qėnie njihet edhe me shumė emra tė tjerė si: Asmodai, Beelcebub, Lucifer, Mefistofel dhe Satan.
     
    .
  4. Mirroor
     
    .

    User deleted


    Engjėlli


    Sipas shumė feve, ėshtė njė qėnie e mbinatyrshme. Nė judaizėm, krishterim dhe islam, engjėlli shfaqet si lajmėtar i Perėndisė. Engjėjt parqiten shpesh si qėnie njerzore me flatra, si tė zogjve.

    Fjala engjėll rrjedh nga gjuha greke įngelos - lajmėtar, huazuar edhe nga gjuha latine si angelus. Fjala mė e pėrafėrt pėr emrin engjėll nė hebraisht ėshte - malah, me po tė njėjtin kuptim lajmėtar. Edhe gjuha arabe e ka huazuar emrin nga hebraishtja, nė fjalėn - malak.

    Nė Bibėl dhe apokrifat si edhe nė shkrime tė tjera fetare, gjenden shumė emra tė pėrveēėm tė engjėjve dhe kryengjėjve.

    Afael Akibeel Anane Anael (Barakiel) Arazjal
    Armers Asaziel (Azazeli, Asael) Azkeel Azrael Azraeli Bariel
    Batraal Danel Daniel Ertael Gabriel
    Jomjael Lucifer (Luciferi) Metatroni Mihael Oriphiel
    Ramuel Rafael Sabataios (Shepteel) Samael Samaeil Samsaveel
    Samjaza Sarakujal Sedekiel (Salathiel) Tamiel Turel
    Urakabarameel Uriel Urieli Zahariel Zavebe

    Eskatologjia


    Eskatologjia (nga Greqishtja, es“hato - i fundit, e fundme + logia - kuptim, mėsim) ėshtė njė degė e teologjisė dhe filozofisė qė merret me studimin e ngjarjeve tė fundme (tė mbrame) nė historinė e botės apo fatin e fundmė tė njerėzimit, zakonisht ajo nėnkuptohet si fundi i botės. Pra, eskatologjia ėshtė njė besim apo mėsim qė merret me shpresat pėr pėrsosmėri tė individit dhe mbarė njerėzimit, qė rrjedh nga besimi fetar; me fundin ose gjėrat e fundme, si: vdekja, ardhja e dytė, ose gjykimi i fundit (ditėn e gjyqit).

    Nė shumė fe, fundi i botės ėshtė njė ngjarje e profetizuar nė shkrimet e shenjta ose nė folklor. Eskatologjia mund tė lidhet me koncepte tė tilla si Mesia ose Koha mesianike, jeta pas vdekjes dhe shpirti.

    Shumė prej feve monoteiste besojnė se anėtarė "tė pėrzgjedhur" ose "tė denjė" tė besimit tė vėrtetė do tė shpėtojnė nga gjykimi i fundit dhe zemėrimi i Perėndisė. Ata do tė merren nė parajsė ose pėrpara, gjatė, ose pas fundit tė botės.

    Feja islame thot se fundi i botes (kiameti)do te ndodh, se kur do te ndodh dhe si e din vetem Allahu i madhėrueshum. Per fundit e Botės ne kuran eksistojn disa paralajmrime apo shenjat e kiametit.

    Nje Qytetar e pyet Muahmedin (zoti koft razi nte), se pse kemi me qe te pafuqishem ne diten e kiametit , a dot jemi pak apo qfar eshte ne pytje?

    Muhamedi i thot : Jo dot jeni shum po dot jeni pa vler.

    Kjo qe nje andekdot a po sit thuhet qe verteton se dita e kjametit eshte duke u afruar kur thot se dot jeni shum (sot bota ka mbi 6 miliard banorė) por dot jeni pa vler.

    Fati


    Sipas shumė njerzve, ėshtė rrjedha e ngjarjeve dhe rrethanave qė duhet tė ndodhin nė botė ose nė jetėn e njeriut, e parapėrcaktuar dhe e paravendosur nga njė qėnie e mbinatyrshme ose perėndi. Fati mund tė pėrshkruhet edhe si njė fuqi apo veprues i papėrballueshėm qė pėrcakton tė ardhmen e gjithēkasė si edhe tė njė individi tė vetėm. Ky koncept bazohet nė besimin se ka njė rend natyror tė paravendosur nė gjithėsi.

    Fati nė gjuhėn e pėrditėshme njihet edhe si "rrisku", pjesa e parapėrcaktuar e kushteve, rrethanave dhe ngjarjeve qė do tė ndodhin nė jetėn e njė njeriu. Poashtu edhe fjala me prejardhje turke "kismet", pėrdoret nė gjuhėn shqipe me tė njėjtin kuptim me rriskun.

    Pak histori
    Fati ėshtė njė term qė rrjedh nga fjala latine "fatum" - bėmė, fakt; qė nė zanafillėn e saj tregonte vendimin e pakthyeshėm tė njė perėndie. Mė vonė u pėrdor pėr tė pėrshkruar Destinin, tė birin e Kaosit dhe tė Natės, prej tė cilit askush, as edhe perėndite vetė me Jupiterin, nuk mund t“i shpėtonin rriskut tė tyre tė parapėrcaktuar nga Fati.

    Fati si perėndi pėrfytyrohej si i verbėr.

    Fati, nė gjuhėn shqipe perėndeshat e fatit tė njeriut njihen si Vitore.

    Thėnie
    "Nėse beson nė fat, bėje tė paktėn nė interesin tėnd." — Ralf Valdo Emerson
    "Fati i lartė i individit ėshtė tė shėrbejė sesa tė sundojė.". — Albert Ajnshtajn
    "Ēfarė di unė pėr fatin e njeriut? Unė do t“ju tregoja mė tepėr pėr rrepkat." — Samuel Beket
    "Fati nuk ėshtė ēėshtje e rastėsisė, ėshtė ēėshtje e zgjedhjes; nuk ėshtė njė gjė qė duhet pritur, ėshtė njė gjė qė duhet arritur." — Uilljam Gjenings Brajan
    "Ne jemi bėrė pėr kufinj mė tė mėdhenj se sa toka mund tė rrokė. Oh, le tė jemi tė vėrtetė me fatin tonė tė lartėsuar." — Katerin Buth

    Shprehje
    Fatmirėsisht
    Fatkeqėsisht
    Fatmir(ė), -e
    Fatlum (ė), -e
    Fatkeq
    Paq fat! Fat tė mirė (tė mbarė)!

    Ferri


    Ferri apo skėterra sipas shumė besimeve fetare, ėshtė vendi nė tė cilin pas vdekjes ndėshkohen pėrjetėsisht shpirtrat e njerzve qė kanė bėrė njė jetė tė shthurur dhe mėkatare.

    Nė krishterim dhe islam ferri ėshtė i zjarrtė. Nė besime tė tjera ferri, nganjėherė ėshtė njė vend i ftohtė dhe i errėt (nga e cila rrjedh edhe fjala "skėterrė" nė shqip).

    Nė kundėrshtim me ferrin, shpirtėrat qė kanė bėrė njė jetė tė drejtė, nė pėrputhje me dėshirėn e Perėndisė, shpėrblehen tė banojnė nė parajsė.

    Sot ferri nėnkuptohet nė mėnyrė figurative, si njė gjėndje humbjeje apo mospranie tė hyjnores sesa si vend ndėshkues i amshuar.

    Nė krishterim
    Nė krishterim ferri pėrfytyrohet si njė vend i nėndheshėm, i errėt, me zjarr e squfur, i banuar nga dreqėrit, qė mundojnė me dhimbje tė papėrshkrueshme, pikėllim dhe vuajtje tė amshueshme shpirtėrat e papenduar tė mėkatarėve tė dėnuar. Tė dėnuarit nė ferr munden tė shikojnė shenjtorėt, tė lumnuarit dhe tė tė penduarit qė pushojnė nė lumturinė e parajsės apo nė pritjen e shenjtė tĖ purgatorit, por nuk munden tė gjejnė qetėsi dhe lehtėsim, pa asnjė shpresė. Jezusi nė veēanti, e ka pėrshkruar shumė qartė konceptin e "ferrit" nė krahasime dhe diskutime tė ndryshme, tė cilat gjenden nė ungjijtė e Mateut dhe Markut:

    «"Tani po ju them se do tė vijnė shumė nga lindja dhe pernėdimi dhe do tė rrijnė nė njė sofėr me Abrahamin, Isakun dhe Jakobin nė mbretėrinė e qiejve, ndėrsa bijtė e mbretėrisė (tokėsore) do tė dėbohen nė errėsirė, ku do tė jetė vajtim e shtėrngim dhėmbėsh."»

    «"Biri i njeriut do tė dėrgojė engjėjt e Tij, tė cilėt do tė mbledhin nga Mbretėria e Tij tė gjitha skandalet e tė gjithė vepruesit e padrejtėsisė, dhe do t“i hedhin nė furrėn pėrcėlluese ku do tė jetė vajtim e shtėrngim dhėmbėsh."» dhe sipas Markut,

    «"Nėse syri yt mėkaton, shkule jashtė: ėshtė mė mirė pėr ty tė hysh nė jetė i ēalė, sesa tė hidhesh me tė dy sytė nė Gjeena, ku krimbi i tyre nuk vdes dhe zjarri nuk shuhet."»

    Ka edhe pėrmendje tė tjera pėr Gjeenan, te Luka dhe Gjoni, e cila ishte njė luginė ku digjeshin vazhdimisht plehrat dhe mbeturinat, prandaj edhe Jezusi e pėrdor atė si metaforė pėr tė shpjeguar dhimbjen e tmerrshme tė ferrit, atė tė zjarrit. Ai pėrsėrirt shpesh edhe formulėn "ku do tė jetė vajtim e shtėrngim dhėmbėsh", gjė qė jep njė pėrfytyrim tė frikshėm tė vuajtjes dhe pikėllimit tė ferrit.

    Nė teologji dhe filozofinė skolastike, ferri ėshtė thjesht largėsia nga Perėndia, mosprania e dritės sė Tij hyjnore, dhe pikėrisht kėtu qėndron nė tė vėrtetė ndėshkimi skėterror, pėrtej pėrfytyrimit poetik.

    Nė fakt, shpirti priret vetvetiu me zjarr e dėshirė kah Perėndia, d.m.th. kah e pakufishmja, e Vėrteta, Bukuria dhe Dashuria Absolute. Pra, heqja "nė amshim" e kėtij qėllimi tė epėrm tė dėshirės njerzore, e dėnon shpirtin nė vuajtjen e tij tė amshuar. Afria, qėnia nė Perėndinė, nga Perėndia dhe pėr Perėndinė, ėshtė pėr shpirtin, nė rrafshin qėllimor, realizimi i qėnies sonė zanafillore, dhe, mbi atė dėshiror, lumturia jonė; nė tė vėrtetė , kėta dy "rrafshe", mbivendosen tek Perėndia, duke u bėrė "plani" i vetėm kulmor. Nuk ėshtė Perėndia ai qė e dėnon shpirtin, pra, por ėshtė shpirti qė dėnohet gjatė jetės, duke mos pranuar "Rrugėn e shpėtimit" tė ndėrtuar dhe themeluar nga gjaku i Krishtit. Nė pėrmasėn tejnatyrore tė amshimit, pėrtej kohės nuk ėshtė i mundshėm asnjė ndryshim - lėvizje, dhe prandaj Perėndia nuk mund tė shpėtojė shpirtrat e dėnuar, pėr tė cilėt megjithkėtė vuan, si Ati i tė gjithė njerzimit.

    Nė islam
    Xhehennemi
    Ndėr besimtarėt mysliman ferri njihet si xhehenem (arabisht) dhe nėnkupton vendin ku ndėshkohėn njerėzit pa besimtarė dhe mėkatarė.

    Ferri nga myslimanėt merret ashtu siē pėrshkruhet nga Kur'ani, libri i shenjtė i myslimanėve, kėshtu qė nė Kur'an ka pėrshkrime tė ferrit si dhe krahasime tė vetive tė tij tė kėqija me vetitė e mira tė parajsės (xhenetit).

    Ferri (ashtu sikur edhe parajsa) sipas burimeve islame nuk janė njė tėrėsi por janė tė ndarė nė nivele (jetėsore) varėsisht nga jeta dhe veprimtaria e personit, pra nė kuadėr tė tėresis si ferr ka ferre tė ndryshme nga ai mė i lehti (Qė kur zjerri ndezet nėn kėmb truri vlon nė kokė) e gjer tek ata mė tė vėshtirėt.

    Ferri nuk ėshtė vendbanim i pėrjetshėm pėr tėgjith, por ka nga njerėzit tė cilėt do tė kalojnė njė pjesė tė pasvdekjes sė tyre nė ferr dhe pastaj do tė kalojnė nė parajsė, don tė thotė pas shpagimit pėr mėkatet e bėra nė jetėn e tyre.
     
    .
  5. Mirroor
     
    .

    User deleted


    Gjamshidi


    ėshtė figur mitologjike iraniane. Sipas mitit ishte mbreti i lashtė me namė i Iranit, i cili kishte marrė e ruajtur nė njė hapsirė nėntokėsore kafshėt mė tė mira, njerzit mė tė mirė dhe bimėt mė tė mira. Pasi qė i kishte shpėtuar nga fundi i botės, kishte ardhė epoka e artė.

    Hyji


    ėshtė njė perėndi apo perėndeshė; ėshtė natyra thelbėsore ose kushti i tė qenit perėndi (hyjni). Hyji ėshtė ēdo qenie e mbinatyrshme, e shenjtė, hyjnore, e adhuruar si mbikėqyrėse e disa pjesėve tė botės ose disa degėve tė jetės ose ėshtė mishėrimi i njė fuqie.

    Nė mitologji dhe disa fe, hyjnitė marrin forma dhe trajta tė ndryshme dhe pėrshkruhen shpesh me forma njerėzore por edhe forma kafshėsh (p.sh. nė mitologjinė greke). Zakonisht njė hyjni ėshtė i pavdekshėm. Hyjnitė besohej/-t se kishin/kanė personalitet dhe zotėrojnė fuqi tė mbinatyrshme, kanė ndėrgjegje, menēuri, dėshira, dhe ndjenja si njeriu. Mrekullitė dhe shumė dukuri natyrore si rrufeja, pėrmbytjet, stuhitė i visheshin hyjnive, dhe besohej se ata kishin autoritetin apo mbikėqyrnin ēdo fushė tė jetės njerėzore, si lindja apo vdekja. Disa hyjni besohet se drejtojnė kohėn dhe fatin, dhe se janė dhuruesit e ligjeve njerėzore dhe moralit. Ata janė gjykatėsit e fundit tė sjelljes dhe vlerės njerėzore, si edhe janė parahedhėsit dhe krijuesit e tokės dhe gjithėsisė. Disa prej kėtyre hyjnive nuk kanė madje asnjė fuqi, por thjeshtė adhurohen.

    Nė gjuhėn shqipe emri "hyj" rrjedh nga fjala e vjetėr hyll, -i; qė do tė thotė yll.

    Kallagonxhet


    Kallagonxhet apo Kallakonxhet janė figura mitologjike tė cilat natėn me mot tė vrantė e me mjegull ja ngatrrojnė rrugėn njeriut dhe kafshėve dhe i bėjnė qė tė ndien tė kenė humbur rrugėn.

    Karavllejka


    ėshtė figur mitologjike e cila i merr fėmijėt kur ata nuk sillen ashtu si duhet.

    Kroni


    figur mitologjike, titan, i biri i Uranit dhe i Gjeas. Ai qeveriste gjithėsinė pėrpara se tė mbretėronte Zeusi. Kroni kishte vėllezėr titanėt dhe ai ishte i cili njerėzimit ja mėsojė bujqėsinė. Ishte at i shumė fėmijėve, tė cilėt posa lindnin i pėrbinte. I vetmi fėmijė qė shpėtojė nga Kroni ishte Zoti (Zeusi). Zotin e shpėtoj e ėma, Rea, e cila e dėrgoj nė Kretė, ndėrsa Kronit i japi njė gurė tė pėshtjellur (si boshqe) nė vend tė foshnjės.

    Sipas Hilė Gjeēit emri Kroni i ka rrėnjėt nga gjuha shqipe dhe do tė thotė Mbret apo Kryekunoruem. Mė tutje ai thotė se pėr nderė tė Kronit, shqiptarėt ndėrtuan njė Kėshtjellė nė maje tė Gurit tė Kuq i cili gjendej nė fushė tė Finikut ku ėshtė gjetur edhe qyteti i Kronit. Sot nė atė vend gjendet fshati i quajtur Krongji, nė rrethinė tė Delvinės. Pėrmbi fshatin Krongji gjenden gėrmadhat e lashta tė kohės sė Pellazgėve. Kroni sipas mitologjise ishte njeri nga 12 titanet.Bir i Uranit dhe Gjeas.Vella dhe bashkeshort i Rea-s.Zeusi , i biri e rrezon nga froni pas nje lufte te ashper.Ne fakt impakti mitologjik eshte ky: mitologjia e re helene (me Zeusin si kryeperendi)del ngadhnjimtare mbi mitologjite paraardhese te pellgut mesdhetar sic kane qene ajo atlantidase ,pellazge dhe se fundmi deri diku si nje ure lidhese ,ajo kreto-mikenase. Por ceshtja shtrohet me qarte ne territorin ballkano-anatolik.Keshtu shqipja,si nje gjuhe e dokumentuar vone me shkrim,gjithsesi mbetet pasardhesja me e denje e pellazgjishtes(bije te se ciles shpeshhere,kane quajtur dhe greqishten e jo vetem ilirishten e trakishten)dhe shpjegon me ane te evolucionit te saj shumicen e emrave te ardhur nga bota mitologjike.Keshtu Urani (Ouranos)perendi qe simbolizonte qiellin, shpjegohet me shqipen Vrani (Qiell i mvrenjtur)por dhe me -vras-(me vra).Ishte i pari qe vriste duke i groposur bijte ne gjirin e tokes(varri).NJe fjale tjeter e se njejtes familje eshte pra kjo fjale:Varr, Uran=Varran
     
    .
  6. Mirroor
     
    .

    User deleted


    Kutia e Pandorės


    ėshtė njė mit nga mitologjia Greke. Sipas mitologjisė Greke thuhet se kur u bė hapja e kutisė sė Pandorės tė gjithė tė keqijat dolėn nga kutia nė kėtė botė. Kjo kuti ishte njė dhuratė e Zeusit pėr Pandorėn e cila ishte e martuar me Titanin Epimete. Kutia nuk duhej tė hapej, por Pandora nga kureshtja e saj e tepėrt e hapi atė. Dhe qė nga ajo kohė shumė te kėqija erdhėn mbi botėn. Para se te hapej kutia,njerėzimi nuk njihte tė keqen, lodhjen dhe sėmundjet, dhe njerėzit si edhe zotėrat mbi tė gjitha ishin tė pavdekshėm. Por para se Elpisi(greqisht: Shpresė) tė dalė nga kutia, ajo u mbyll pėrsėri. Kėshtu pėr njė kohė bota u bė njė vend i pamėshirshėm, derisa Pandora hapi pėrsėri kutinė dhe nė botė doli edhe Elpisi/Shpresa. Nė ditėte e sotme hapja e "kutisė sė Pandorės" ėshtė sinonim pėr njė gjė shumė tė ndėrlikuar dhe njė gjė qė sjell fatkeqėsi/kob.

    Lugati


    figurė mitike, njeriu i vdekur qė zgjohet nga varri. Dhampiri ėshtė i vetmi qė mund tė mbys ė dhe tė ēlirojė individėt nga lugati.Poashtu lugati mund te largohet ne menyren me te pėrsosur ne bazė tė lutjeve.

    Manna


    nga jahudishtja pėr bimėt a kafshėt e ėmbla e tė ngrėnėshme. Po ashtu edhe buka ēudibėrse qė fėmijėt e Izraelit bie nga qielli gjatė udhėtimit nėpėr shkretirė.

    Mannus


    sipas Taktikus, Mannus-i ishte Perendi e popujve gjerman. I biri i Perendisė sė ngjashme tė lindur nė tokė Tuisto dhe i ati i tre djemėve sipas tė cilėve janė pagėzuar tri fise apo lidhje kulturore, Ingaenovonen, Herminonen dhe Istaevonen

    Muza


    Ne mitologjine greke emertimi Muse nenkupton nente perendesha te lashta qe trupezonin thirrjen (ndjelljen) e drejte te mitit, te frymezuara nepermjet kengeve te kujtuara (te mbajtuar mend) dhe te sajuara (improvizuara) dhe "muzikes" tradicionale dhe kercimit. Ato ishin nimfa (floēka) uji, te shoqeruara me burimet e Helikonit dhe Pierit. Ato quhen nganjehere nga shoqerimi i tyre me burimet e Pierit, Pieride. Systemi Olimpik e vuri Apollin si prijes te tyre, Apolloni Musagetes.

    Miti


    Fjala Mit rrjedh nga fjala greke mythos (μύθος), qė do tė thotė "tregim".

    Nė fushat akademike si mitologji, mitografi, apo folkloristikė, miti ėshtė tregim i cili pėrmban simbole tė cilat zakonisht kanė shumė kuptime. Miti nė kulturat e caktuara zakonisht trajton ēėshtjet qė kanė tė bėjnė me origjinėn e botės apo se si bota dhe krijesat e saj erdhėn nė ekzistencė. Qeniet mitike aktive zakonisht janė perėnditė dhe perėndeshat, heronjtė dhe heroinat, apo kafshėt. Shumica e miteve merren se kanė ekzistuar nė tė kaluarėn e pafund, para fillimit tė numėrimit tė kohės.

    Miti konsiderohet tregim i shenjtė pėr shkak se ai pėrmban rėndėsi spirituale apo religjioze pėr atė qė e tregon, si dhe kontribon dhe shpreh sistemet e mendimeve dhe tė vlerave. Pėrdorimi i termit nga studiuesit nuk implikon as tė vėrtetėn e as jo-tė-vėrtetėn e tregimit. Sidoqoftė, nė kulturat pėrkatėse nga vjen miti, ai merret si "i vėrtetė", pėr shkak se ai pėrmban bindjet, konceptet dhe mėnyrat e pyetjeve dhe kuptimit tė botės.

    Nė pėrdorimin popullor, miti ėshtė bindje apo besim kolektiv qė nuk bazohet nė fakte. Ky pėrdorim, qė zakonisht ėshtė pėrēmues, erdhi nga emėrtimi i miteve dhe besimeve religjioze tė kulturave tjera si jo-korrekt, por mė vonė u zgjerua dhe pėrfshiu edhe besime tė tjera jo-religjioze. Pėr shkak tė kėtij pėrdorimi tė famshėm dhe subjektiv, shumė persona e marrin si ofendim kur tregimiet nė tė cilat ata besojnė quhen mite. Ky pėrdorim i termit zakonisht shoqėrohet me legjendėn, fantazinė, folklorin, tė dhėnat konfuze, dėshirat personale, dhe legjendat urbane.

    Noah


    Pėrmbytja, Mikelangjelo.Nuhi (arabisht "Nuh") ishte njė prej dhjetė patriarkėve tė fundit para pėrmbytjes.

    Pėrmbytja dhe "Arka e Nuhisė" janė pjesėt mė tė njohura tė historisė sė Nuhisė, ai pėrmendet edhe si "bashkėshorti i parė" dhe shpikėsi i verės, si edhe nė lidhje me diēka misterioze tė rrėfimit tė dehjes sė tij qė pasoi me mallkimin e Hamit. Disa analiza tė tekstit tė historisė kanė parashtruar se forma e saj e tanishme ndėrthur dy burime tė veēuara origjinale, ndoshta nė lidhje me dy historitė e ndara, dhe qė pėrmbajnė pjesė mė tė hershme tė mitologjisė mesapotamike, megjithėse tė dy pikat janė tė diskutueshme dhe kundėrshtuese.

    Historia e Nuhisė ishte lėndė e shumė pėrpunimeve nė zakonet e mėvonshme Ibrahimike dhe pati njė ndikim shumė tė madh nė kulturėn perėndimore.
     
    .
5 replies since 19/2/2010, 12:32   4949 views
  Share  
.