~Mitologjia Greke

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1. Etore
     
    .

    User deleted


    Njė motiv i ati-kundėr-konfliktit djali u pėrsėritet kur Cronus u pėrballėn nga djali i tij, Zeus. Shkak se e kishte tradhtuar Cronus babait tė tij, ai kishte frikė se pasardhėsit e tij do tė bėjė tė njėjtėn gjė, e kėshtu ēdo herė Rhea dha lindjes, ai rrėmbejė fėmijės dhe ka bėrė kėto blerje. Rhea urryer kėtė dhe mashtruar atė duke u fshehur Zeus dhe duke pėrfunduar njė gur nė batanije njė fėmijė, i cili Cronus ngrėnė. Kur Zeus ishte rritur, ai ushqeu njė pije i ati i tij e droguar e cila shkaktoi Cronus tė vjellat, duke hedhur deri fėmijė tė tjerė Rhea dhe guri, e cila kishte qenė ulur nė stomak Cronus 'tė gjithė sė bashku. Atėherė Zeus sfiduar Cronus tė luftės pėr mbretėrim i perėndive. Nė tė fundit, me ndihmėn e Cyclopes (qė Zeus liruar nga tartart), Zeus dhe vėllezėrit e motrat e tij ishin fitimtarė, ndėrsa Cronus dhe Titans u hodhėn poshtė me burgim nė tartart.

    Zeus ishte rrėnuar nga tė njėjtin shqetėsim dhe, pas njė profeci qė pasardhėsit e gruas sė tij tė parė, Metis, do tė lindė njė zot "mė i madh se ai"-Zeus gėlltiten e saj. Ajo tashmė ishte shtatzėnė me Athene, megjithatė, ata e bėri atė tė mjerueshme, derisa Athene ia plas me radhė nga koka e tij plotėsisht i rritur dhe tė veshur pėr luftė. Kjo "Rilindja" nga Zeus ėshtė pėrdorur si njė justifikim pėr pse ai nuk ishte "zėvendėsohet" nga njė fėmijė i brezit tė ardhshėm tė perėndive, por llogariten pėr praninė e Athene. Ėshtė e mundshme se ndryshimet kulturore nė pėrparimin e zhytur tashmė njė kohė tė gjatė nė kėmbė kult lokal Athene nė Athinė nė panteonin ndryshimin olimpike pa konflikt, sepse kjo nuk mund tė kapėrcehen.

    Mendimi mė tė hershme greke pėr poezi konsiderohet theogonies tė jetė zhanėr poetik prototypical-the-mythos prototypical dhe numėrohet fuqitė magjike pothuajse nė tė. Orfeut, poeti archetypal, gjithashtu ishte kėngėtarja archetypal e theogonies, qė ai pėrdor pėr tė qetėsuar deteve dhe stuhitė nė Argonautica Apollonius ', dhe qė tė lėvizni zemrat me gurė tė perėndive tė krimit nė prejardhjen e tij nė ferr. Kur Hermes trillon the lirė nė Himni Homeric pėr Hermes, gjėja e parė qė ai nuk ėshtė kėnduar pėr lindjen e perėndive. Theogony Hesiod nuk ėshtė vetėm njė llogari tė plotė tė mbijetuar e perėndive, por edhe llogaria e plotė tė mbijetuar funksion poet arkaik, me thirrje e muzės gjatė saj paraprake te Muses. Theogony gjithashtu ka qenė subjekt i shumė poezive tė humbur, duke pėrfshirė ato atribuohet Orfeut, Musaeus, Epimenides, Abaris, dhe shikues tė tjerė legjendare, tė cilat ishin pėrdorur nė purifications rituale private dhe mister-ritet. Ka indikacione se Platoni ishte njohur me disa versione tė theogony profetik. Njė heshtje do tė ishte pritur rreth besimeve dhe riteve fetare, megjithatė, dhe se natyra e kulturės nuk do tė kishte qenė e raportuar nga anėtarėt e shoqėrisė, ndėrsa besime u mbajtėn. Pasi pushuan tė bėhen besimeve fetare, disa do tė kishte njohur ritet dhe ritualet. Allusions shpesh ekzistonte, megjithatė, pėr aspekte qė janė mjaft publik.

    Images ekzistonte nė qeramikė dhe objektet fetare qė ishin interpretuar dhe mė shumė tė ngjarė, keqinterpretuar nė shumė mite dhe tregime tė ndryshme. Njė fragmente disa nga kėto vepra tė mbijetojnė nė citatet nga filozofėt Neoplatonist dhe zbuluar kohėt e fundit scraps papirus. Njė nga kėto scraps, tė Papirusi Derveni tani dėshmon se tė paktėn nė shekullin e pestė para Krishtit njė theogonic-poemė cosmogonic e Orfeut ishte nė ekzistencė. Kjo poemė u pėrpoq qė tė tejkaloj Theogony Hesiod dhe gjenealogjia e perėndive u zgjeruar mbrapa tė Nyx (natėn) si njė fillim i fundit femėr pėrpara Eurynome, Urani, Cronus, dhe Zeus. natės dhe errėsirės mund tė vė shenjėn e barazimit me Chaos .

    The Kozmologėt parė filozofik reaguar kundėr, apo e ndėrtuar ndonjėherė mbi, konceptet popullor mitik qė kishte ekzistuar nė botėn greke pėr disa kohė.
    Disa prej kėtyre konceptimeve popullore mund tė nxirren nga poezia e Homerit dhe Hesiod. Nė Homerit, Toka shihej si njė disk banesė nė det mbi lumin e Oceanus dhe anashkaluar nga qielli hemispherical me diellin, hėnėn dhe yjet. Diellit (Helios) traversed qiejt si njė charioteer dhe lundruan rreth Tokės nė njė tas tė artė gjatė natės. Sun, tokė, qiellin, lumenjtė, dhe erėrat e forta mund tė trajtohen nė lutje dhe i bėri thirrje tė betimeve e dėshmitarėve. Fissures telefona celularė janė konsideruar gjerėsisht si hyrje nė shtėpinė nėntokėsore tė ferr dhe paraardhėsit e tij, shtėpinė e tė vdekurit. Ndikimet nga kultura tė tjera tė dhėnė gjithmonė tema tė reja. Panteonin grek Shih gjithashtu: Religjioni nė Greqinė e lashtė dhe Dymbėdhjetė Olympians
     
    .
15 replies since 18/1/2010, 19:52   17150 views
  Share  
.