Dashuritė dhe martesat e Bllokut

Misteret dhe tė (pa)vėrtetat e dashurive tė Bllokut

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1. tiranaforum
     
    .

    User deleted



    Liljana Hoxha, gruaja e Sokolit, djalit tė vogėl tė Enver Hoxhėsimage

    Duket se gruaja e Ilirit ka ndėrmarrė ketė intervistė 6-ditore kryesisht nė kundėrshtim pėr ēdo akuzė politike qė i bėni ju R.Alisė. Nėpėrmjet biografisė sė saj nxitohet tė theksojė se ai ėshtė “denbabaden” shkodran dhe jo boshnjak.

    Shqetėsim i konsiderueshėm vihet re nė pasqyrimin e njohjes me Ilirin... Pikėrisht kjo ėshtė ēėshtja. Eshtė dashur gjithmonė prej tyre kundėrversioni i brendshėm. E kisha kuptuar me kohė qė nė funksion tė kėtij qėllimi mė janė ofruar variante botimesh ekstra komode, por urgjente tė kujtimeve tė mia apo joshje protagonizmi deri edhe nė personazh kinematografik mbi jetėn time. E gjithė kjo pėr tė mbledhur mundėsisht gjithēka qė kam pėr tė thėnė, pėr tė kundėrvepruar me njė antivepėr tė skenarizuar me kujdes nga shkrimtarė satelitė qė dihen apo studiues e publicistė, siē ka shkruar pėr ta kryesisht Shaban Sinani. Kundėrvepėr kjo me pėrfaqėsim tė protagonistėve tė brendshėm, madje mundėsisht nga N.Hoxha e R.Alia vetė.

    Por nė prag tė Strasburgut tė detyruar tė mbrohen me kaq sa kam dhėnė, kundrejt mungesės sė kurajės sė personave mė tė pėrgjegjshėm nga intelekti i familjeve Alia e Xhuglini, zgjidhet mjerimi i pėrfaqėsimit tė tyre. Pėrdorur kėshtu e ngrata vajzė, qė nė konceptim tė paktit politik nėpėrmjet lidhjes sė gjakut, pėrfituar prej vanitetit e tė mungesės sė skrupulozitetit tė saj, sot mbetet e vetmja mundėsi pėr tė folur publikisht nė cilėsinė e zėdhėnėsit tė brendshėm pėr R.Alinė, N.Hoxhėn e kryesisht nė cilėsinė e tė komanduarės pėr ēfarė do tė flasė gjoja nga ana e saj nė emėr tė E.Hoxhės. Ndaj pretendimi qė, gjyshi i saj, Tahipi, i ka pėrmirėsuar biografinė R.Alisė nuk ėshtė fals. Po tė injorojmė faktin qė ai ishte vetėm njerku i tij. Si yzmeqar i Oso Kukės marton me rekomandim tė tij refugjaten boshnjake tė sapoardhur shtatzėnė me embrionin e R.Alisė nė bark. Porse vetė origjina dhe edukata e gruas sė Ilirit nuk ėshtė krejt transparente. Nėna e saj, ish e vluara e njė eksponenti tė Ballit Kombėtar, nė mbyllje tė horizontit politik tė tij martohet urgjentisht me tė vėllanė jo shumė inteligjent tė yllit komunist nė ngritje R.Alia. Pa qenė nevoja pėr hollėsira tė mėtejshme, gruaja e vėllait tė tij do tė ishte nga servilėt mė besnikė klanorė pėr t’i besuar detyra nė thesarin e shtetit.

    Nė lidhje me fabulėn “in buona fede” tė njohjes me Ilirin, iu kam dalė borxhit atyre dhe Zanės, vajzės sė R.Alisė, tek mė kanė dėgjuar tė gjithė shqiptarėt nė emision televiziv kur spekulimet pėr degjenerimin nė Bllok i kam quajtur tė tepruara, por tė pashmangshme si nė ēdo komunitet njerėzor. Pikėrisht pėr tė mos i hapur mė tej kėto informacione tė pahijshme, si dhe tė pavlefshme pėr t’u ditur nga opinioni publik kam stigmatizuar me tė drejtė dhe posaēėrisht genin e R.Alisė si vatra e banalitetit dhe amoralitetit nė Bllok, pėrveē zgjedhjeve tė tilla si dhėndurė (p.sh. Mehdi Bushati) pikėrisht nga klani i kupolės. Ndaj nuk e kuptoj si guxojnė tė mashtrojnė publikisht nė grup (jo pėr t’u mbrojtur personalisht qė as i akuzon e as i intereson kujt), por pėr gjoja alibinė e martesės sė sinqertė tė paktit politik, Alia–Xhuglini, pėr interesa kryesisht serbe nė komunizėm apo kapitalizėm qoftė. Pse? Sepse pėrveēse e demaskuar tek “Vajza e Agamemnonit”, do tė shtoja nė rast nevoje me fakte konkrete, qė vajza e R.Alisė nuk e kishte problem t’i provokonte krejt lehtėsisht “dashuritė” e saj nėpėrmjet autoritetit tė tė atit. Po ashtu t’i sakrifikonte apo edhe t’ia dhuronte tjetėr kujt, nė funksion tė karrierės sė R.Alisė. Garancia e pushtetit pėr tė ardhmen, madje nėn petkun e virgjėreshės ishte mė e rėndėsishme se gjithēka. Kėshtu, Zana nuk ėshtė ndėrmjetėse e dashurisė sė Ilirit me Teutėn, por ajo ia “fali” Ilirin kushėrirės si e pamundur tė realizohej pakti politik me gradėn e parė tė gjakut tė R.Alisė. Sepse E.Hoxha absolutisht do ta pengonte. Nėse ky moment kaq demaskues duhej anashkaluar me alibinė qė pranė njė dashurie nė ikje mund tė gjesh atė qė vjen, ajo qė mė preokupon realisht ėshtė deformimi i tė sė vėrtetės nė lidhje me vetė E.Hoxhėn. Sepse N.Hoxha e R.Alia nėpėrmjet nuses e mbesės sė njėkohshme pretendojnė se ai “s’kishte asnjė paragjykim pėr zgjedhjet martesore tė tė bijve.

    Thjesht Enveri diku kishte thėnė qė nuk ėshtė mirė tė bėhen martesa tė fėmijėve brenda Bllokut”, dhe kaq. Paturpėsia e tyre nė grup bashkė me heshtjen e Pranvera Hoxhės bie poshtė nga vetė E.Hoxha, qė nė tė njėjtėn kohė i prish tė bijės dashurinė e madhe tė saj pėr djalin e suksesshėm tė Kadri Hazbiut, nė kulmin e besimit ndaj tij. Fjala ėshtė pėr vitet ‘70. Pse thoni “pavarėsisht nga shėnimet pėrkatėse pėr rastin”, kur gruaja e Ilirit pretendon se ēka thuhet sot pėr tė kaluarėn nuk duhen besuar pa u hapur arkivat.E kush mund tė vėrė nė dyshim emocionet pozitive tė E.Hoxhės, sidomos nė vitet ’70, kur s’kishte arsye tė mallkonte lidhjen e tė birit me mbesėn e R.Alisė. Por ndėrsa ata i disponojnė kėto emocione, unė e Sokoli nuk jam njohur kurrė me shėnimet private tė E.Hoxhės pėr ne, faktuar si superlative nga dėshmitarė tė sigurt (ish-punonjės tė arkivit tė KQ tė P.P.SH e nga pjesėtarė tė familjes shprehur me xhelozi), pėrveēse ē’mė ka dorėzuar personalisht mua vetė apo prindėrve tė mi pėr okazione tė veēanta. Kur sipas N.Hoxhės nuk kanė ekzistuar shėnime tė tilla pėr ne. Nuk i intereson kujt se ēfarė ka ndodhur me shėnimet private tė E.Hoxhės pėr ne.

    Fjala ėshtė se si menaxhohet dokumentacioni i tij pėr interesa specifike tė tyre, madje siē ka ndodhur pėr raste me rėndėsi kombėtare. Ndaj nuk ėshtė principialitet profesional, madje as budallallėk kur urdhėrohen nė emėr te R.Alisė e N.Hoxhės tribalėt e tyre qė tė mos besojnė gjė pa u hapur arkivat. Ndėrkaq dihet programi preciz i operacionit tė spastrimit e manipulimit arkival realizuar me sukses (ose jo, kėtė do ta shohim) prej Shaban Sinanit me urdhėr tė tyre. Por ėshtė fyerje pėr shqiptarėt t’ju ofrosh recitimet sentimentale tė saj nė ngatėrrim tė emancipimit tė vėrtetė me lloj-lloj klishesh degjenerimi demoralizues e tė ashtuquajtur modern, pėr kohėn e vajtueshme qė kemi kaluar nė diktaturė, pėr kėpucėt qė na fusnin ujė, pėr radhėt e qumėshtit, (pa harruar edhe seksin nėpėr bunkerė) etj., me paradoksin e njėkohshėm tė arrogancės sė mosbesimit nga ana e tyre pėr krimet e diktaturės ende pa u hapur arkivat. Sa ēuditem qė si R.Alia dhe N.Hoxha detyrohen tė pėrfaqėsohen nga ky nivel. Nė mos siē kam perceptuar me kohė jo vetėm nga interesat e pėrbashkėta, por nga falsiteti, intrigat e agresiviteti, tė kenė po atė emėrues mediokriteti filozofik e karakterial, pavarėsisht nga diferencat nė testet e inteligjencės.Nė fakt vihet re pėrgėnjeshtrim i tepruar i privilegjeve nė Bllok, madje pėr thjeshtėsi shumė tė madhe...Kundrejt monstruoziteteve qė u thanė nė ’90, privilegjet nė Bllok pothuaj ishin tė papėrfillshme. Kundrejt simulimeve tė ulėta nė kėtė intervistė, kur ka pėrfaqėsuar shėmbėlltyrėn e shpėrdorimit tė paskrupullt tė pushtetit prej biografisė, pa injoruar ushtrimin e prepotencės personale (me shembuj flagrant) krahasuar me vuajtjen e varfėrinė e popullit ėshtė revoltuese. Realisht ky shpėrdorim i faturohet vetėm R.Alisė dhe N.Hoxhės. Deri nė vitet ’70, kur E.Hoxha kontrollonte vetė edhe jetėn e fėmijėve ishte gjithēka nė rregull. Ishte koha pikėrisht kur ne nuset futemi nė familjen e tij.

    E para gjė qė vumė re ishte urdhri qė djemtė e tij tė mos shėtisnin me nė det me varkė ndryshe nga fėmijėt e tjerė tė Bllokut e jo mė tė popullit. Iliri nė kushtet e ēdo shqiptari bėri stazhin e partisė nė Durrės, e kėshtu me radhė, realisht tė gjithė bllokmenėt nė tėrėsi. Por pėrqalljet e gruas sė Ilirit pėr thjeshtėsi nuk zbehin dot shkeljet marramendėse qė u bėnė pėrgjithėsisht nė Bllok pas vdekjes se E.Hoxhės. Krahasuar me vajzat e R.Alisė, tejet skrupuloze si tė thjeshta (vetėm sė jashtmi, strategji e vjetėr kjo e R.Alisė, kur nė shtėpinė e tij shpėrdorohej valuta pėr ushqime luksi, ndėrsa pėr E.Hoxhėn e vetėm pėr tė, blihej vetėm ujė i gazuar), mbesa e R.Alisė programuar prej tij nė ekzagjerim tė privilegjeve tė familjes sė E.Hoxhės, do tė tejkalonte me tė gjitha fantazitė e mundshme shpėrdorimit tė pushtetit tashmė tė pas E.Hoxhės, deri nė pėrdorim personal tė helikopterit shtetėror siguruar pėr E.Hoxhėn, qė nuk i hipi kurrė. Kjo nė cilėsinė e emėrimit urgjent si drejtoreshė e pėrgjithshme e muzeve kombėtare.Pėr tė gjitha shkeljet e normave shtetėrore e partiake duhet tė shpjegohen pėr rolin e tyre tė drejtpėrdrejtė vetė R. Alia e N. Hoxha. Si mbesė e presidentit tė RPSSH dhe si nuse e djalit tė E.Hoxhės, pas vdekjes sė tij, synon tė zgjidhet sekretare e Organizatės sė Partisė, duke qenė ende nė stazhin e kandidatit. Kjo flagrancė unikale antistatutore nė Shqipėri, e detyron burrin e nderuar, ish-sekretar i organizatės tė zėvendėsuar prej saj, t’i drejtohet principalisht sekretar tė parė tė KQ tė PPSH, Ramiz Alia, pėr diktatin e mbesės sė tij ndaj organizatės sė partisė.

    R.Alia dhe N.Hoxha, duke bėrė gjithmonė tė befasuarin detyrohen ta shkarkojnė edhe pse organizata e donte shumė dhe e kishte zgjedhur si “shpėtim” (skena kėto histerike mė pas). Pikėrisht nė vitet ‘88-’90, kur i “humbėn” muzeut historik objekte me vlera kolosale si pasuri kombėtare, magazinuar pjesėrisht nė krushqitė klanore tė familjes, pėr t’u nxjerrė jashtė Shqipėrisė me ndihmėn e “miqve” pluRAMIZISTE, sot nga protagonistėt mė kryesorė tė politikės, qė i kam pėrmendur tjetėr herė. Nuk mund tė mos tėrheq vėmendjen e opinionit publik, qė nė tė kundėrt duhet tė dalė kushdo qoftė tė dėshmojė pėr shpėrdorim tė emrit tė E.Hoxhės me arrogancė personale nga unė e Sokoli. Ndėrsa jemi ngritur nėpėr kolektivat tona kundėr prepotencės dhe shtypjes sė njerėzve tė thjeshtė nga dallkaukėt e nomenklaturės apo bllokmenė, qė gjithsesi s’ishin tė tillė tė gjithė. Apo tė ndihmojmė njerėz tė ndershėm tė ngatėrruar pa faj nė ndonjė farė mėnyre me rregullat shpesh absurde si totalitariste, por edhe tė paprincipta sidomos pas vdekjes sė Enver Hoxhės.Kritikohen globalisht ish-servilėt e ish-nomenklaturės dhe vlerėsohen zbehtė ish-anėtarėt e byrosė politike?Pikėrisht. Si munden tė kritikojnė me gisht cilindo autoritet, kur tė gjithė servilėt e djeshėm, apo tė sotėm janė njėlloj tė implikuar me krimin civil tė R.Alisė nė ’89, qė komunizmin (pėrveē Alisė) do ta shajmė dhe rrėzojmė vetė ne komunistėt? Gjatė kėtyre 15 vjetėve ai atakon vetėm Berishėn sepse prej presionit nga poshtė, nuk ia kurseu dot burgun as atij, sipas udhėzimit tė tij nė ‘89: Do t’i dėnojmė vetė sa pėr sy e faqe ish-anėtarėt e Byrosė Politike, qė tė na besojė perėndimi si tė reformuar. Ndaj ai s’mund tė kritikojė kėnd sidomos sot, jo vetėm prej bashkėfajėsisė, por nga frika.

    Ju intereson mė shumė se kurrė, qė askush prej tyre jo vetėm tė mos guxojė, por edhe tė dalė padashur sado pak nga skema qė diktojnė ata. Ndaj ish-anėtarėt e Byrosė Politike nė tė kundėrt me vitet ’90 vlerėsohen prej tyre kėtė radhė publikisht me “kockėn e qenit”, nėn presionin e njėkohshėm: ju kemi nė dorė. Nė fakt ka shumė kritika vetėm pėr Kadarenė?Nuk besoj t’i interesojė kujt se ēfarė ju duhet tė thonė pikėrisht ata pėr Kadarenė, pėrveē se ka rėnie qesharake pėrfaqėsimi nga debati i vjetėr publik i Lubonjės stimuluar prej tyre kundėr tij. Pėr opinionin publik, sot ka rėndėsi vetėm vullneti i Kadaresė pėr tė materializuar me shqiptarizėm mė konkret e masiv potencialin intelektual tė tij. Kjo nė rritje tė vetvetes e emancipimin e domosdoshėm tė shoqėrisė, duke superuar kėshtu edhe handikapin personal, sidomos tė mospranimit tė fajėsisė nė tė kaluarėn as para ndėrgjegjes sė vet. Ēka e bėn irracional e sidomos paradoksalisht agresiv vetėm ndaj E.Hoxhės e gruas sė tij. Ndėrkaq me gjithė mėritė mes Kadaresė e R.Alisė, kėta e ruajnė mirė njėri-tjetrin, sidomos nė kulmimin flagrant qė i demaskon tė dy mė keq se e kaluara pėr sa i pėrket aktit tė pluRAMIZMIT. Universalisht pėr ēdo autoritet social, cilado fajėsi ėshtė e falshme, kur shlyet nė raport me popullin.

    Ndaj raportet personale tė tij me N.Hoxhėn, apo R.Alinė edhe nė tė drejtė tė tyre qofshin, nuk kanė rėndėsi publike kundrejt tė keqes shumė herė mė tė madhe tė tyre. Ndaj dhe reagimin e fundit unė e vlerėsoj si hakmarrje, madje primitive pėr parathėnien e tij nė librin e Fahri Balliut “Zonja e zezė N.Hoxha”. Sikur tė duam t’i pėrqasemi sado pak figuracionit tė vetė Kadaresė, nėse dje nė diktaturė i duhej tė udhėtonte njėherėsh pėr mbijetesė fizike dhe artistike nė dy kuaj, nė atė tė zi (tė shėrbimit ndaj pushtetit), si dhe nė atė tė bardhė (tė kundėrshtimit tė sistemit), sot edhe pse s’ėshtė i detyruar aspak sė paku pėr mbijetesė kalėron me kalin pa ngjyrė. Sa shumė do tė donim tė zbresė nga kalėrimi i kotė e tė ecė nė kėmbė midis nesh. Xhentilesė kjo nga ana e tij, qė populli ynė mė shumė se e meriton. Pak sinqeritet prej shpirtit nga ana e Kadaresė i duhet popullit shqiptar, qė peshon kryesisht meritat, qė pas kėsaj ai vetėm ta venerojė. Si shpjegohen kundėrthėniet pėr variantin tuaj tė izolimit tė E.Hoxhės me insistimin e tyre qė ka drejtuar, madje shkruar deri nė minutėn e fundit?Eshtė njė insistim interpretimi jo krejt fals pėr tė vėnė thekse tė gabuara nė evitim tė pistės sė dyshimit rreth tyre pėr ēka i akuzojmė: sė pari pėr instrumentalizim tė programuar tė informacionit pėr ta izoluar E.Hoxhėn nga realiteti me sebep tė shėndetit. Sė dyti: pėr dyshimet pėr keqbėrje tė programuar nė shėndetin e tij. Sė treti: qė tė fshihen pas tij pėr ēfarė po i dėnon historia. Pas “mostrės” qė, sipas tyre, qeverisi me dorė tė hekurt deri nė sekondėn e fundit. Madje pėr besnikėri ndaj tij ai ka qeverisur edhe pas vdekjes.

    Kini parasysh R.Alinė kur deklaron sė fundi: qė pas tufėzimit (sipas tij tė E.Hoxhės) as edhe njė lopė nuk mund t’i kthehej fshatarit pas vdekjes sė tij, sepse do ta akuzonin se e ka tradhtuar atė. Nė tė kundėrt me vitet ’90, kur ata vetė projektuan fabulėn masive se, E.Hoxha kishte kohė i invalidizuar nga ana mendore.Pėr kėtė qėllim transportohet e filmohet paturpėsisht nė plenum nė ditėt e fundit tė jetės edhe pse i pamundur si i paralizuar tė ecė, tė flasė e jo mė tė shkruajė shtyrė nga R.Alia dhe e shoqja. Imazhe kėto traumatike dyfunksionale sipas rastit. Dikur nė mburje qė ai s’ka qenė e nė vend tė tij ishim ne, sot pėr t’u mbrojtur prapa natyrės sė pėrbindshme tė diktatorit kriminel pėr krimet e tyre nė komunizėm. Pra, dy skenarė pėr situata tė ndryshme me tė njėjtin imazh.

    Ndėrkaq, tė dy plasur si bombė sė pari mosbesimi. Kėto qėndrime qėllimisht jo vetėm injoruese, por ēorientuese pėr opinionin publik, qė brenda nė familjen e E.Hoxhės dhe nė kupolėn e diktaturės, pėr tė njėjtin argument qė njėri i bie gozhdės dhe tjetri patkoit, nuk na shqetėsojnė absolutisht, pėrveēse na bėjnė edhe mė tė fortė tė rezistojmė me argumente edhe pse e dimė qė e “vėrteta” blihet, apo diktohet nga pushteti.
     
    .
4 replies since 29/1/2010, 15:25   4537 views
  Share  
.